Sfaturi si Trucuri legate de Nutritie

sfaturiRegula 1 din 10

Pentru fiecare 10 g de carbohidrati afisati pe eticheta, cauta sa fie cel putin 1 g de fibre. De ce 10:1 ? Cam asta e raportul de carbohidrati / fibre in cerealele integrale neprocesate. Recomandarea vine dupa un studiu publicat in Public Health Nutrition Journal care a evaluat sute de produse ce contin cereale. Alimentele la care s-a intrunit raportul 10:1, contineau mai putin zahar, sodiu si grasimi „transfat” decat celelalte.

Mai aromat inseamna mai putine calorii

A-ti sesizat cum in fast-foodurile multinationale, burgerii, cartofii, shake-urile, totul miroase la fel ? Acest lucru este de fapt o tactica care te face sa mananci mai multe calorii … A fost constatat prin studii ca, cu cat mirosul unui preparat e mai putin distinctiv, cu atat mai mult veti consuma din el. Prin adaugarea de ierburi si amestecuri de condimente fara sare se creeaza iluzia unui aliment mult mai consistent evitand astfel grasimi si calorii suplimentare in farfurie.

Raceste pastele ca sa topesti grasimea

Asimilati mai putine calorii mancand pastele reci , punandu-le pur la frigider in prealabil. Scaderea temperaturii duce la aparitia „amidonului rezistent” (prezent in linte, mazare, fasole si fulgi de ovaz), organismul fiind nevoit sa munceasca mai mult pentru digestie. Pastele reci trec prin intestinul subtire aproape intacte si sunt digerate in intestinul gros unde absortia e limitata. Totodata prezenta „amidonului rezistent” in mancare duce la oxidarea grasimilor. Atentie insa sa nu reincalziti pastele din nou pentru ca asta duce la distrugerea lui.

Scade intensitatea luminii ambientale

Un studio despre fast food – uri Psychological Reports a aratat ca mancatul in atmosfera relaxanta cu lumina diminuata duce la aportul de mai putine calorii, cam cu 175 de kcal per portie. Nu e foarte mult dar adunate zi de zi, intr-un an poti scapa de 8 kg fara efort.

Fructele se mananca, nu se beau…

Uneori sucurile de fructe fac mai mult rau decat bine. Cercetatorii de la „Harvard School of Public Health” au descoperit ca persoanele care consuma una sau mai multe portii de suc de fructe in fiecare zi, au risc crescut de a dezvolta diabet zaharat tip 2 cu pana la 21 la suta. In schimb cei care au mancat cel putin 2 portii de fructe in fiecare saptamana , in special afine, struguri si mere, si-au redus riscul de diabet zaharat tip 2 cu pana la 23 la suta.

Mananca inainte sa mananci.

Mancatul unei supe pe baza de bulion sau chiar a unui mar inainte de masa, poate reduce aportul total de calorii pe parcursul mesei cu pana 20 la suta. Avand in vedere ca portia medie la un restaurant contine 1128 de calorii, 20 la suta economie nu e chiar de neglijat.

Alege hartia , nu plasticul.

O serie de experimente au aratat ca atunci cand urmeaza sa platesti cu cardul cumperi mai multa mancare nesanatoasa decat daca ai plati cash. Cercetatorii sugereaza ca impulsul de a cumpara e cu mult mai mic cand stii ca trebuie sa scoti hartiile de 100 din portofel.

Clateste caloriile

Este recomandat sa bei 8 pahare de apa pe zi. Lucru important daca ai de gand sa scapi de ceva kilograme. Un studiu al  Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, releva faptul ca dupa ce bei aproximativ 500 ml de apa rata metabolica creste cu aproximativ 30 %. Cresterea aportului de apa cu 1.5 litri pe zi, duce la arderea e extra 17400 de calorii in decursul unu an.

Reaminteste-ti permanent sa scapi de kilograme

Un studiu recent a aratat ca persoanele care primesc remindere saptamanale referitor la calorii si emailuiri motivationale, aleg cumpatarea cand vine vorba de mancare. De preferat ora remindelor sa fie dimineata si inainte de ora 18.

One comment

  1. Navigand pe netul romanesc uite ca am aflat pe saitul dumeavoastra.
    Nu pot sa nu remarc ca sunt placut surprins de calitatea informatiilor de pe acest sait si va doresc cat mai mult succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*