Salate la dieta, nu toate sunt bune …

Salata e sanatoasa. Depinde ce mai adaugi pe langa verdeturi. Unele ingrediente aduc aport de calorii, grasimi , sodiu si zahar salatei care in mod normal contine vitamine, minerale, proteine.

Dressingul cremos, cu branza contine intr-o lingura aproape 150 de kcal si 15 grame de grasime. Si de multe ori se pune mult mai mult de o lingura rezultand o salata care are mai multa grasime decat un cheseburger cu cartofi prajiti.

Dressingul fara grasimi pentru a compensa pentru lipsa de aroma are adaugat in exces zahar si sare. In plus lipsa totala a grasimilor din salata duce la o absortie limitata a antioxidantilor tip carotenoizi conform unor studii.

Dressing de care atunci ? Fa-ti propriul dressing din ulei de masline plin de grasimi nesaturate sanatoase si otet balsamic sau suc de lamaie. Asezonata cu putina sare si piper.

Salata cu pui crispy. Salata cu pui e o alegere sanatoasa, dar cand apare in propozitie si crispy e un lucru rau. Adica transformam salata intr-o bomba calorica cu grasimi nesanatoase tip saturate. Aceste grasimi din mancarea prajita duc la boli cardiace si diabet tip 2.

Salata cu pui la gratar sau peste.  O salata doar cu ierburi nu va fi tocmai satioasa. Ai nevoie si de proteine pentru a invinge foamea pentru ca proteinele se digera mai greu si  te tin satul mai mult timp. Surse de proteina sunt pieptul de pui, somonul, crevetii.

Cu cat sunt mai inchise frunzele la culoare cu atat e mai sanatoasa salata. De pana la 10 ori mai sanatos spanacul decat varza.

Add-ons. Adauga mixuri de legume cum ar fi rosiile, morcovii, castraveti, brocoli, ceapa, avocado, fasole. Adauga seminte si nuci daca vrei ceva crocant, dar NU adauga crutoane de paine sau branza grasa. Daca vrei branza in salata alege feta sau parmezan si foloseste doar cantitati mici.

Fara maioneza. Mergi pe iaurt si / sau mustar pentru extra topping / gust.

Daca mananci la restaurant unde nu preai ai control asupra ingredientelor cere macar sa i-ti aduca toppingul separat ca sa pui cu moderatie. Sigur e plin de grasimi, sodiu si zahar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*