Magneziu in alimentatie

Ce face ? Magneziul e un mineral indispensabil corpului uman, fiind implicat intr-o multitudine de procese in special in activitatea musculara si nervoasa. Ajuta la sanatatea oaselor (intarire), a inimii si tine glicemia sub control. De asemenea joaca un rol important in nivelul de energie al organismului.

Necesar: Femei: 310mg Mg pe zi, Barbati: 400mg Mg pe zi. Mai mult de jumatate din populatie nu primeste din alimentatie magneziul necesar. In timp nivelele scazute de magneziu au influente negative in diabetul zaharat tip 2, hipertensiunea arteriala, migrene. Excesul de magneziu duce la crampe si senzatie de greata. Nu depasiti doza de 350 mg pe zi din suplimente sau din medicamente antiacide / laxative care contin magneziu.

Beneficii: Intareste oasele, protejeaza impotriva pierderii masei osoase, fracturilor si osteoporozei; lupta impotriva inflamatiei care prezenta in mod constant duce la probleme cardiace, articulare; protectie cardiovasculara prin reducerea aritmiilor, bolii cardiace, relaxarea peretilor vasculari cu scadearea tensiunii si cresterea valorilor HDL sau „colesterolul bun” ; previne migrenele blocand sau diminuand mediatorii durerii din creier si relaxarea vaselor sanguine cerebrale.

Surse de magneziu: migdale, caju, seminte de dovleac, de floarea soarelui, arahide, cereale integrale, avocado, produse de soia, fasole.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*