Magneziu in alimentatie

Ce face ? Magneziul e un mineral indispensabil corpului uman, fiind implicat intr-o multitudine de procese in special in activitatea musculara si nervoasa. Ajuta la sanatatea oaselor (intarire), a inimii si tine glicemia sub control. De asemenea joaca un rol important in nivelul de energie al organismului. Necesar: Femei: 310mg Mg pe zi, Barbati: 400mg Mg pe zi. Mai mult de jumatate ... Read More »

Cât de multe știi despre zahăr și glicemie ?

Cand zici zahăr zici glucoza, principala sursa de energie din organism. Glucoza circula prin sânge in cantități variabile (măsurat in mg/dl) și alimentează celulele constant. Cand glucoza din sânge e in exces vorbim de hiperglicemie. Hiperglicemia apare atunci când pancreasul nu poate secreta suficientă insulina ( hormon ce ajuta celulele sa utilizeze glucoza ), sau când insulina secretată suficient nu ... Read More »

Alimentatia si grasimea abdominala

Grasimea localizata abdominal e cea mai proasta varianta din toate posibile. E mai periculoasa decat orice alta localizare si e asociata cu probleme grave de sanatate cum ar fi: boli cardiace, AVC, diabet tip 2. Mancarurile grase cum ar fi untul, branza, carne grasa sunt la prima vedere generatoare de grasime abdominala, dar de fapt caloriile in exces de orice ... Read More »

Salate la dieta, nu toate sunt bune …

Salata e sanatoasa. Depinde ce mai adaugi pe langa verdeturi. Unele ingrediente aduc aport de calorii, grasimi , sodiu si zahar salatei care in mod normal contine vitamine, minerale, proteine. Dressingul cremos, cu branza contine intr-o lingura aproape 150 de kcal si 15 grame de grasime. Si de multe ori se pune mult mai mult de o lingura rezultand o salata care ... Read More »

Motive sa bei cafea si ceai

Dupa apa, cafeaua si ceaiul sunt cele mai consumate bauturi la nivel global si ambele contin elemente benefice pentru sanatate. Radicalii liberi. Radicalii liberi dauneaza celulelor si duc la aparitia diferitelor boli. Corpul ii produce atuci cand transforma anumiti nutrienti in energie si cand pielea e bombardata de lumina solara. Ii mai putem asimila si din anumite mancaruri sau bauturi „nesanatoase”. ... Read More »

Mai multe proteine la micul dejun

Ca sa incepi ziua cum trebuie adauga niste proteina la micul dejun. Proteina iti creste energia si satietatea totodata, ba chiar te-ar putea determina sa mananci mai putin pe parcursul zilei… Iaurtul grecesc. Mai gros decat cel obisnuit, contine si mai multe proteine in acelasi timp, in jur de 23 de grame per portie. Mai contine cacliu si potasiu. Consumat ... Read More »

Despre peste si omega 3

Suplimentele cu omega 3 sunt la fel de bune ca si cum ai manca peste. FALS, pestele contine pe langa omega 3, calciu, vitamina B2, vitamina D si e totodata o sursa importanta de proteine. Incercati sa inlocuiti 2 mese de carne din saptamana cu peste. Uleiul de peste e bun pentru inima. ADEVARAT, Omega 3 cum ar fi DHA ... Read More »

Cum sa scapi de Kg fara dieta

Mananca incet Incearca sa mananci pe parcursul a minim 20 minute. Savureaza fiecare inghititura… Daca mananci in graba, stomacul nu are timp sa comunice creierului ca e plin ceea ce duce la supraalimentare Dormi mai mult Daca dormi mai putin de 7 ore, iti creste pofta de mancare neobisnuit. Totodata daca o ora de somn inlocuieste o ora de stat ... Read More »

Nutritia post antrenament

Reguli de recuperare Studii de perfomanta masurand recperarea post efort fizic au ajuns la concluzia ca rehidratarea e cea mai importanta, umata de resuplinirea depozitelor de carbohidrati (glicogen) si de suficienti aminoacizi din proteine pentru a stimula sinteza proteina-muschi. Combinatia recomandata include 30 -50 grame de proteina de calitate si 1.5 – 1.5 grame de carbohidrati per kilogram greutate corporala post ... Read More »

Alimente sanatoase care contin mai multa grasime decat o gogoasa

Un lucru e sigur referitor la grasimi: majoritatea oamenilor au o reactie negativa la auzul cuvantului grasime. Dar nu ar trebui. Grasimile „bune pentru tine” ajuta la sanatatea inimii, ne mentine satui si satisfacuti si chiar previne declinul cognitiv… Urmatoarele alimente contin mai multa grasime decat o gogoasa umpluta (aproximativ 14g de grasime), dar asta nu inseamna ca trebuie eliminate ... Read More »

sahifawplk